איך מגיעים אלינו?

המדריך המלא לשיניים תותבות נשלפות

המדריך המלא לשיניים תותבות נשלפות

מהם שיניים תותבות נשלפות?

במקרה של חסר שיניים מרובות, ניתן להשתמש בפתרון של שיקום על ידי שיניים תותבות נשלפות.

מדובר בשיקום הפה שהמטופל יכול להכניס ולהוציא מהפה. תותבות נשלפות מהוות פתרון מהיר, זול ולא פולשני לשיקום השיניים. מטרת השיניים התותבות הנשלפות היא החזרת התפקוד והאסתטיקה שסופקו על ידי השיניים שהיו בעבר בפה.

קיימים 2 מצבים אפשריים לשיניים תותבות נשלפות:

תותבת שלמה – משמשת את המטופלים במקרים בהם חסרות כל השיניים, מסוגלת לשחזר גם את החניכיים ורכס העצם במידת הצורך. התותבת יכולה להיתמך על-ידי רכסי העצם או על-ידי שתלים.

תותבת חלקית – תותבת שבאה למלא מקום של מספר שיניים חסרות בלסת. התותבת יכולה להתחבר לשיניים הסמוכות באמצעות ווים או לחילופין נתמכת על גבי שתלים.

מה ההבדל בין שיניים תותבות זמניות לקבועות?

שיניים תותבות זמניות: נותנות מענה מיידי אך זמני עבור בעיה אסתטית, ומשמשות כפתרון זמני עד להשגת השיקום הסופי. הן עשויות מחומר פלסטי שאינו יקר ואינו עמיד לאורך זמן, אשר נועד לאפשר למטופל לתפקד, לדבר וללעוס, ולספק הגנה לאזור של שיניים חסרות. השיניים התותבות הזמניות מבוצעות בין טיפולי השתלת שיניים או עקירות, וילוו את המטופל מס' חודשים עד אשר יקבל את השיקום הקבוע.

שיניים תותבות קבועות: נותנות פתרון שיקומי קבוע. מדובר במערכת שיקום סופי אשר מחפה על חוסר של שיניים אשר נעקרו או לא צמחו. השיניים התותבות עשויות אקריל מבושל אליו מחוברות שיני פלסטיק המשלימות את השיניים החסרות.

כמה זמן לוקח להכין שיניים שיניים תותבות

כמה זמן לוקח להכין שיניים שיניים תותבות?

התקנת שיניים תותבות כוללת כ-5-6 פגישות:

  1. בדיקה כללית והכנת הלסת לקבלת תותבת, לדוגמה ביצוע עקירות והכנות בשיניים. לאחר מכן, ביצוע צילומים קליניים וצילום רנטגן.
  2. לאחר החלמת הרקמות, ביצוע רישום מידות הפה של המטופל לצורך הכנת כף מידה אישית.
  3. קבלת כף מידה אישית מהטכנאי ולקיחת מידה של פה המטופל.
  4. רישום הרקמות הרכות – השפתיים והלחיים, תמיכה בשפתיים ובלחיים וקביעת היחס בין הלסתות. כדי לבצע את הפעולות משתמש הרופא בהתקן שמדמה את התותבת.
  5. בדיקת בסיס התותבת בפה ומיקום השיניים בתותבת.

לאחר שהמטופל מרוצה מהתותבת היא נשלחת למעבדה. בפגישה הבאה המטופל יקבל את השיניים תותבות הסופיות.

איזה שיניים תותבות הכי טובות?

באם ניתן, הכי מומלץ על ביצוע תותבות על-גבי שתלים. בהליך זה מבצע רופא שיניים התקנה של שתלים דנטליים אל עצמות הלסת, בדרך כלל ב-4 מקומות אסטרטגיים לאורך הלסת, ולאחר מכן מרכיב מערכת שיניים תותבות על שתלים אלה. השתלים מתפקדים כעוגנים עבור השיניים התותבות, אשר נותרות בפה ביום יום, אך מסוגלות גם להישלף החוצה במידת הצורך. בניית התותבת על-גבי שתל דנטאלי מעניקה יתרונות רבים:

  • התותבת יציבה ואינה מתנדנדת. כמו כן, התוצאה נשמרת לאורך זמן.
  • המטופל נהנה מתחושת ביטחון במבנה, הן בדיבור והן בלעיסה
  • תחזוקה פשוטה – קל לשלוף את התותבת לצורך ניקוי.
  • תצורה זו של תותבת מאפשרת לוותר על שימוש במשחות ודבקים לקיבוע המבנה.
  • בתותבת עליונה החך נעלם ולכן הלשון חופשיה יותר, פחות הפרעות בדיבור וחוש הטעם משתפר. ובנוסף, לתותבת יתרון אסתטי – התותבת נראית כמו גשר ולא כמו תותבת.

האם אפשר לישון עם שיניים תותבות?

רצוי לא לישון עם שיניים תותבות, מחשש לשגשוג של חיידקים ברקמות החניכיים שעלול לגרום לפטרת או דלקת. הסיבה העיקרית לכך היא שהשיניים התותבות יכולות לייצר לחץ משמעותי על הלסת, מצב שיכול להוביל לפצעים, דלקות ואפילו ספיגה של עצם החניכיים. יש להקפיד על אוורור של החניכיים באמצעות הוצאת התותבות לפחות לארבע שעות ביממה.

איך לנקות שיניים תותבות?

  • לפני השינה יש לצחצח את השיניים התותבות באמצעות מברשת ומשחת שיניים מיוחדת. אין לנקות שיניים תותבות באמצעות משחת שיניים רגילה, שעלולה לגרום לשחיקה מוגברת. לאחר מכן יש לשטוף את התותבות היטב ולהשרותן בכוס מים לא חמים.
  • בנוסף, פעם בשבוע רצוי לחטא את השיניים התותבות באמצעות טבליות ייעודיות שניתן לרכוש בבתי מרקחת.
  • כמו כן, מדי מספר שנים, יש צורך בניקוי שיניים תותבות עם מכשור ייעודי על ידי שיננית או רופא השיניים. שיניים תותבות צוברות אבנית כמו שיניים טבעיות, ועם הזמן מופיעים עליהן כתמים ופיגמנטציה. במקרים אלו רק מכשור ייעודי שקיים במרפאת השיניים יוכל להסיר את המשקעים.

איך מורידים דבק שיניים תותבות מהלשון?

שימוש נכון בחומרי דבק לשיניים תותבות יכול לשפר את האחיזה והרטנציה של התותבת, והדבר מביא לאיטום טוב יותר ולמניעת הצטברות של חלקי מזון מתחת לתותבת. חובה לסלק את חומרי הדבק מהתותבת ורקמות הפה בכל יום לאחר השימוש לפי המפורט בסעיף הקודם.

איך מלבינים שיניים תותבות?

לא ניתן לבצע הלבנה בשיניים תותבות מכיוון שהלבנת שיניים משפיעה רק על שיניים טבעיות. במידה שהניקוי השוטף של השיניים התותבות אינו מגיע לתוצאה מספקת, אין מנוס מתיקון מעבדתי שלעיתים מצריך החלפת התותבת כולה בחדשה.

כמה עולות שיניים תותבות?

טווח המחירים של שיניים תותבות רחב מאוד, ונובע ממרכיבים שונים, ביניהם מורכבות המקרה, ניסיונו והתמחותו של רופא השיניים המטפל, החומרים וסוג השתלים שנעשה בהם שימוש במהלך הטיפול והכנת התותבת, אמצעי האלחוש והסדציה השונים, ואף השירות וחווית הטיפול.

לד"ר איידלמן ניסיון של שנים ברפואת שיניים. המשרד ממוקם בלב תל אביב בבניין הרופאים.

אם אתם מעוניינים בשיניים תותבות נשלפות, אנא צרו קשר עם מרפאת השיניים שלנו ונשמח לספק מידע.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

03-631-0749

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס משמאל

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הטבה מיוחדת בשבילך

בדיקת ייעוץ ללא התחייבות והטבת קורונה מיוחדת – השאר פרטים ונשמח לחזור אליך בהקדם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.