איך מגיעים אלינו?

טיפולי חניכיים וכירורגיה

מהם טיפולי חניכיים ומדוע הם חשובים?

טיפולי החניכיים מטפלים במקרים של נסיגת חניכיים, דלקות ומחלות חניכיים או מבוצעים כטיפול תומך לקראת השתלה דנטלית.

במרפאת ד"ר אידלמן נעשה שימוש בטכנולוגיה חדשנית ומכשור מוביל ומתקדם, המסייעים באופן ניכר בביצוע מוצלח של הליכים כירורגיים, לרבות שימוש בציוד לייזר ומכשור זעיר-פולשני המפחיתים משמעותית את הצורך בהתערבות כירורגית.

טיפול בדלקת חניכיים

דלקת החניכיים עלולה להתפתח מסיבות שונות, בעיקר בשל היווצרות רובד חיידקים (פלאק) על השיניים, הגורם לדלקת ובהמשך אף לספיגת העצם סביב השיניים. רקע גנטי ומחלות נלוות כגון סוכרת, השמנת יתר ויתר לחץ דם, עשויים לתרום לדלקות החניכיים ולזרז את ההידרדרות שלהן.

ניתן להימנע מדלקות חניכיים באמצעות צחצוח שיניים קפדני ויומיומי, שימוש בעזרים כגון חוט דנטלי וקיסמים דנטליים, ביקורת תקופתית במרפאת שיניים וטיפולי תחזוקה קבועים אצל שיננית.

הסימנים הראשונים לדלקת חניכיים הם: 

  • דימום בעת צחצוח השיניים
  • ריח רע מהפה
  • נפיחות חניכיים
  • שינוי צבע מוורדרד לאדמדם ואף לאדום כהה

מה הקשר בין החניכיים לשיניים?

החניכיים הם הרקמה הרכה המקיפה את השיניים שלנו ואת העצם המאחזת. לכן, כל בעיה בחניכיים עלולה להשפיע לרעה על השיניים, והיעדר טיפול מתאים בחניכיים יכול לגרום לנזקים משמעותיים בעצם המאחזת ואף לאבדן שיניים כתוצאה מכך.

דלקת חניכיים הנגרמת עקב היגיינת פה לקויה, גם אם היא קלה או נמצאת בשלב התחלתי, גורמת לדימום מהחניכיים ולריח רע מהפה. אם הדלקת אינה מטופלת בזמן, היא עלולה להתפתח למחלת חניכיים ולגרום לתזוזה ואובדן שיניים. הטיפולים הנדרשים במקרים אלו כוללים בדרך כלל פעולות כירורגיות כגון: ניתוחי חניכיים, השתלות עצם, הקצעות שורשים ועוד.

מחקרים מצאו קשר ישיר בין מחלות חניכיים למחלות שונות, ביניהן סוכרת, יתר לחץ דם, דלקות פנים הלב ועוד. לכן, חשוב לאבחן את הבעיה מבעוד מועד.

נסיגת חניכיים – סימנים, סיכונים ופתרונות

נסיגת החניכיים נובעת מסיבות שונות, החל מצחצוח שגוי או חזק מדי, עישון, מחלות חניכיים או רקע גנטי. כתוצאה מהנסיגה, נחשף שורש השן, נחלשת אחיזתה בעצם ומתפתחת רגישות לחום ולקור.

ניתן לטפל ביעילות בנסיגת חניכיים בשלביה הראשוניים, ולכן נושא האבחון המוקדם (על-ידי בדיקות תקופתיות וטיפולי שיננית קבועים במרפאת השיניים) חשוב מאוד. ככל שהנסיגה מידרדרת, נדרשת התערבות כירורגית כדי להגן על החניכיים מפני ספיגת עצם ולשקם את החניכיים כך שימשיכו להעניק הגנה לשיניים. 

המשך לקרוא על נסיגת חניכיים.

תיקון אסתטי של קו החניכיים

סובלים מתופעת ה- Gummy smile?
תופעת ה- Gummy smile המוכרת גם כ"חיוך חושף חניכיים" היא בעיה אסתטית המאופיינת בחשיפת יתר של רקמת החניכיים בלסת העליונה בזמן החיוך. תופעה זו נובעת מגורמים שונים, בהם שיניים בעלות מראה "קצר", מחלות חניכיים, שפתיים דקות או מתוחות ועוד. במרפאתנו אנו מבצעים טיפול חדשני לעיצוב קו החניכיים באמצעות טכנולוגיית הלייזר ומעניקים למטופלינו חיוך מושלם ויפה בזמן קצר.

ראה טיפולי שיניים בלייזר.

בנוסף, ניתן לטפל בחשיפת החניכיים בחיוך גם באמצעות הזרקות בוטוקס לשרירי ההבעה, וגם טיפול זה מוענק במרפאתנו.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

03-631-0749

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס משמאל

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הטבה מיוחדת בשבילך

בדיקת ייעוץ ללא התחייבות והטבת קורונה מיוחדת – השאר פרטים ונשמח לחזור אליך בהקדם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.