איך מגיעים אלינו?

תכנון דיגיטלי לשתלים

מהם שתלים דנטליים?

במהלך העשורים האחרונים, הפכו ההשתלות הדנטליות לטיפול הבחירה בחסר חלקי או מלא של שיניים. קיים תיעוד של הישרדות קלינית מרשימה של השתלים וכן שביעות רצון גבוהה של המטופלים. אך יחד עם זאת ישנם לא מעט מקרים עם סיבוכים או עם כישלונות של השתלות דנטליות הכוללות בין היתר: ספיגות עצם, התפתחות של דלקת, שבר של השתלים או המבנים בגלל שיקום לקוי.

בהשתלה דנטלית רגילה, הרופא ממקם את השתל באזור בו יש עצם בלסת ללא התייחסות לשיקום הסופי או לשיקול האסתטי. בנוסף, ההשתלה מבוצעת ״ביד חופשית״ של הרופא, כך שבמקרים רבים אין דיוק בהחדרת השתלים וניצול עצם בצורה מקסימלית.

כחלק מהמגמה לשאוף לרפואת שיניים טובה יותר ופחות פולשנית, פותחה הטכנולוגיה של תכנון דיגיטלי לשתלים, המאפשרת לבצע השתלות דנטליות בצורה מדויקת יותר ועקבית, ולהביא את המטופל לשביעות רצון מקסימלית ללא פשרות הן בפן האסתטי והן בפן הפונקציונאלי.

תכנון דיגיטלי לשתלים

מהו תכנון דיגיטלי לשתלים?

תכנון דיגיטלי לשתלים משמעותו היא שרופא השיניים מבצע מראש במחשב תכנון מדויק של מיקום השתל בלסת. התכנון, שמתבסס על נתוני צילום הסי.טי הדיגיטלי, כולל תכנית תלת ממדית מפורטת עם מיקומם האופטימלי והמדויק של השתלים לשם קבלת התוצאה האידאלית.

בהתאם לתכנון זה, נוצר סד כירורגי המותאם ללסת המטופל. מטרתו היא לשמש את הרופא כמצפן בעת החדרת השתלים, כך שכל שתל ימוקם במיקום המדויק ובזווית הנכונה.

הודות לשיטה זו, המטופל זוכה לתהליך קצר ומדויק, להתערבות כירורגית מינימלית, לתוצאה אסתטית מרשימה ולחזרה מהירה אל שגרת חייו, כמעט ללא נפיחות וללא כאבים.

כיצד משתמשים בסד הכירורגי?

הסד הכירורגי הינו מכשיר פלסטי המחורר במקומות המיועדים להחדרת השתל, המכונים שרוולי הנחיה. שרוולים אלה מנחים את הרופא אל מיקומו המדויק של השתל, כולל הכיוון והעומק המדויק בהם הוא צריך להתמקם.

ראה השתלה דנטלית מונחית מחשב

בתחילת הטיפול, ימקם הרופא המטפל את הסד בפיו של המטופל. כעת הרופא יכול לבצע את ההשתלה בקלות ובמהירות, ותהליך התכנון יבוא לידי ביטוי בביצוע מדויק.

שתלים דיגיטליים

יתרונות ביצוע תכנון דיגיטלי לשתלים

תכנון דיגיטלי לשתלים מסייע בהבטחת תוצאות מיטביות הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית. הודות לשימוש בסד הכירורגי, ניתן לבצע כירורגיה זעירה ולא פולשנית, כלומר ללא צורך בהרמת מתלה, ועדיין להגיע לדיוק מירבי ולחסוך זמן ניתוחי רב. הסד מקצר את משך הטיפול ותהליך ההחלמה מהיר יותר, מונע טעויות בביצוע ומפחית פגיעה באלמנטים חיוניים כמו עצבים וכלי דם.
שימוש בשיטה זו מאפשר לרופא לדייק מאוד בביצוע, וחוסך מהמטופל אי-נוחות רבה. מיקום השתל בתוך הלסת יהיה מדויק, ועל-ידי כך יתאפשרו גם תפקוד, דיבור ואסתטיקה משופרים ופחות סיבוכים בעתיד.
הפעולה מעניקה למטפל ולמטופל הרבה יותר ביטחון לאורך כל הדרך, מה שמאפשר למטופל חוויה נעימה יותר עם פחות חששות.
מכיוון שהתוכנה מאפשרת לרופא לדעת בדיוק מהו המיקום הנכון של השתל, הרי שאין צורך בחשיפה גדולה מדיי של כל האזור בו אמורה להתבצע השתלה.
מכיוון שאין צורך בהרמת מתלה, אין צורך בהרבה חתכים ותפרים. לכן, זמן ההחלמה הוא הרבה יותר מהיר ביחס לטיפולים המתבצעים ללא הנחייה ממוחשבת ויש פחות כאבים לאחר הטיפול.
במקרים מסוימים ניתן להעביר מראש את ההדמיה הממוחשבת אל המעבדה, וזו תייצר שיקום-מעבר להעמסה מיידית על גבי השתלים, כך שהמטופל יוכל לצאת עם פתרון אסתטי כבר ביום ההשתלה.

באיזה מקרים כדאי לבצע תכנון דיגיטלי לשתלים?

כאשר אין הרבה עצם באתר ההשתלה, או שקיימת קרבה למבנים אנטומיים כמו כלי דם או עצב. אלו מקרים מסובכים יותר, כיון שאפילו טעות קלה במיקום השתל עלולה לגרום נזקים, לפעמים בלתי הפיכים.

במקרים מסובכים מבחינה שיקום הפה: לדוגמה כאשר מתוכנן ביצוע מספר רב של שתלים באותה הלסת.

במקרים בהם יש חשיבות מכרעת לביצוע טיפול קצר ופחות פולשני: במטופלים הסובלים מחרדה דנטלית או למטופלים עם בעיות סיסטמיות כמו סכרת או נוטלי נוגדי קרישה. טיפול זה יפחית את הטראומה הכירורגית לאתר ההשתלה ואת הזיהום החיידקי האפשרי.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

03-631-0749

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס משמאל

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הטבה מיוחדת בשבילך

בדיקת ייעוץ ללא התחייבות והטבת קורונה מיוחדת – השאר פרטים ונשמח לחזור אליך בהקדם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.