איך מגיעים אלינו?

שיקום על שתלים באמצעות גשרי גרפן

בעמוד זה:

שיקום על שתלים באמצעות גשרי גרפן

שיקום על שתלים באמצעות גשרי גרפן

הכתרים האסתטיים השכיחים בשימוש במרפאות השיניים הם כתרי זירקוניה. כתרים אלו אומנם עונים בצורה טובה מאוד על הדרישות האסתטיות המחמירות ביותר; אולם משקלם רב בהשוואה לכתרים הזמניים מאקריל, ולא פעם נדרשת תקופת הסתגלות כדי שהמטופל יתרגל לשינוי משמעותי זה בפיו. בנוסף, השימוש בזירקוניה על-גבי שתלים מציב אתגרים רבים בפני רופא השיניים, בשל ההבדלים בתכונות המכניות בין הזירקוניה שממנה עשויות השיניים, לבין המתכת ממנה עשויים השתלים. לכן, בשנים האחרונות נעשה מאמץ לפתח חומרים פולימריים חדשניים – אסתטיים, גמישים וקלי-משקל – שיחליפו את הזירקוניה. במרפאתנו, אנו עושים שימוש בחומר שחזור כזה, המבוסס על גרפן.

מהו גרפן?

גרפן הוא חומר חדשני שהתגלה בשנים האחרונות. בעצם, מדובר באטומי פחמן המסודרים בסידור מרחבי ייחודי. מבנה הגרפן הוא בצורת שכבה אחת של אטומים בסריג משושה דו-ממדי, בו אטום אחד יוצר כל קודקוד.

לגרפן קבוצה מיוחדת של מאפיינים המייחדים אותה מכל צורות סידור אחרות של פחמן (למשל, יהלום שידוע כחומר הקשה ביותר בטבע). כאשר לוקחים פלדה וגרפן בעובי זהה, הגרפן חזק פי מאה מהפלדה. יחד עם זאת, הצפיפות שלו נמוכה באופן דרמטי מכל פלדה, מה שהופך את הגרפן לחומר קל משקל. הוא מוליך חום וחשמל ביעילות רבה וכמעט שקוף. בנוסף, התגלה כי לגרפן תכונות אנטיבקטריאליות.

חקר הגרפן

בעקבות הגילויים על תכונותיו הייחודיות של הגרפן, הוא נבדק במחקרים המחפשים חומרים חדשים ליישומים ביו-רפואיים עתידיים. מחקרים שנעשו על גרפן בחומרים דנטליים התמקדו בעיקר בשתי דרכים: האחת היא להכין חומרים דנטליים חדשים מגרפן בלבד, והשנייה היא לשנות את החומרים הדנטליים הנפוצים על ידי הוספת גרפן בריכוזים שונים. נמצא כי הגרפן, בשתי צורות השימוש בו, שיפר את התכונות הפיזיקליות, הכימיות והמכניות של החומרים הדנטליים, תוך שהוא מחזיק ביישום פוטנציאל עצום באסטרטגיות טיפוליות חדשות בתחום רפואת השיניים. גולת הכותרת של יישום הגרפן ברפואת שיניים כיום היא בתחום שיקום הפה, ומדובר בטכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך.

כתרים וגשרים מחוזקי גרפן – ללכת עם ולהרגיש בלי

החידוש הטכנולוגי האחרון – כתרי וגשרי G-CAM – מאפשר להנות מכל העולמות. זהו כתר העשוי מחומר אקרילי המחוזק בחלקיקי גרפן. לאקריל, החומר הנפוץ ביותר בשימוש ברפואת שיניים, יש יתרונות רבים – קל מאוד לעבוד איתו, הוא קל משקל, אינו רעיל וניתן לעבד אותו ולקבל אסתטיקה משביעת רצון. עד כה, אקריל שימש בעיקר לתותבות נשלפות וכחומר שחזור זמני, בשל החולשות שלו – הוא היה שביר יחסית, וספח נוזלים וריחות עם הזמן. כעת, הודות לתוספת הגרפן, קיבלנו חומר קומפקטי יותר, גמיש יותר, עם קשיות גבוהה יותר ושאינו סופג נוזלים. למעשה הגרפן מספק לו מאפיינים ההופכים אותו לבלתי מנוצח ומתאים לשיקום קבוע בפה. השיקום שמתקבל טוב הרבה יותר מבחינה מכנית – חזק, קל-משקל, גמיש ופחות נשבר. זה לא סוד שכאשר כתר או גשר שוקל מעט, התחושה איתו נוחה הרבה יותר, ומרגישה טבעית מאוד – כמעט כמו שיניים טבעיות. מבחינה אסתטית, לחומר השחזור המבוסס גרפן יש 9 גוונים, ואם זה עדיין לא מספק, ניתן לצבוע את חזית הגשר בצבעים מיוחדים או לבנות את כל החזית מחומר מרוכב (קומפוזיט), כך שהתוצאה הסופית תתקבל ברמה אסתטית גבוהה מאוד.

תהליך היצור של כתרים וגשרים מחוזקי גרפן G-CAM

יצור הכתרים והגשרים מתבצע במעבדה. לאחר בחירת צבע הגשר הבסיסי, מטעינים את מערכת החריטה עם דיסק G-CAM בצבע המתאים. המערכת חורטת את הגשר על פי התכנון שהוזן במחשב, ובתוך זמן קצר השיקום המדויק מוכן. כעת ניתן לשפר את האסתטיקה שלו, במידת הצורך, באמצעות צביעה או בניית חזית מחומר מרוכב.

במקרה שגשר G-CAM נשבר למטופל, ניתן לתקן אותו בעזרת אקריל או קומפוזיט,. זהו כמובן יתרון גדול נוסף לכתר אקריל מחוזק גרפן G-CAM, הן מבחינת השירות למטופל- חוסך זמן וכסף – והן מבחינה רפואית, מכיוון שמדובר בפעולה פחות פולשנית.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

03-631-0749

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס משמאל

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הטבה מיוחדת בשבילך

בדיקת ייעוץ ללא התחייבות והטבת קורונה מיוחדת – השאר פרטים ונשמח לחזור אליך בהקדם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.