איך מגיעים אלינו?

טיפולי שיניים משמרים לכל המשפחה

מהם טיפולים משמרים ומדוע חשוב לבצע אותם בזמן?

אמנם, בימינו קל מתמיד לקבל "שיניים חדשות", אבל בואו נודה בכך – אף אחד מאיתנו לא היה רוצה לאבד את השיניים הטבעיות שלו, מה גם ששתלים הם לא באמת תחליף שווה-ערך – לא לתחושה ולא למראה של שיניים וחניכיים בריאות.

לכן, אחד מצירי הפעילות המרכזיים של מרפאת ד"ר אידלמן הוא טיפולי שיניים משמרים ומניעתיים לכל המשפחה, אשר יאפשרו לכם לשמור על השיניים וליהנות מהן גם בגיל מבוגר. אנו ממליצים לכל אחד להגיע למרפאתנו לבדיקה תקופתית אחת לחצי שנה, ולטפל בבעיות שעשויות לצוץ לאורך הדרך. המטרה המרכזית שלנו היא לזהות את הבעיות מראש או בשלב ההתחלתי שלהן ולטפל בהן במהירות, לפני שהטיפול הופך למורכב ויקר מדי.

הטיפולים המניעתיים והמשמרים במרפאת השניים כוללים טיפולי חניכיים, הסרת אבנית, שחזורי חרסינה (סתימות) ושחזורים מכל הסוגים, טיפול שורש ואף עקירות שיניים במידת הצורך.

אנו ממליצים להגיע לבדיקה תקופתית אחת לחצי שנה, ולטיפול שיננית אחת ל-3-6 חודשים, בהתאם להמלצת הרופא.

כעת, המשיכו לקרוא כדי לגלות מהן המחלות והבעיות העיקריות להן ניתן מענה במסגרת הטיפולים המניעתיים והמשמרים.

טיפולים למניעת עששת

מחלת העששת היא אחת ממחלות הפה הנפוצות ביותר, והיא הסיבה ל"חורים" המופיעים בשיניים. לעששת מספר גורמים הפועלים יחד –

  • מזון מתוק ודביק – הנדבק לשיניים ומשאיר על-גביהן סוכרים, אותם צורכים חיידקי הפה.
  • חיידקים – המשתמשים בסוכרים כמקור המזון העיקרי שלהם, ומפרישים חומצה הגורמת לפגיעה בזגוגית השן.
  • היגיינה לקויה – שבגללה שאריות הסוכר והחיידקים אינם מתנקים כראוי מן הפה וממשיכים להצטבר על-גבי השיניים והחניכיים.
  • שתיה מתוקה וחומצית – הגורמת לעליה נוספת בחומציות חלל הפה, ולשחיקה חומצית של האמייל (השכבה החיצונית הלבנה של השן, אותה רואים בפה).
  • מחסור במינרלים – ובעיקר בסידן, המהווה את אבן היסוד בבניית חומר השן הקשה.
  • שתיית מים לא מספקת – הגורמת לפגיעה בהפרשת הרוק, ולכן פוגעת ביכולת הגוף שלנו להתמודד עם החומציות והחיידקים.

השילוב בין כל אלה גורם בסופו של דבר להמסת זגוגית השן, יצירת "חור" וחדירת חיידקים לתוכו. בשלב ראשון, החורים אולי אינם כואבים, אך הם גם קשים הרבה יותר לניקוי, ולכן החיידקים ממשיכים להתרבות בתוכם, להפריש עוד ועוד חומצה, והחורים ממשיכים לגדול.

אם העששת מטופלת בזמן, ניתן לנקות את ה"חור" ולבצע שחזור בקלות ובמהירות. אם העששת ממשיכה להתפתח, בסופו של דבר היא תגרום לדלקת בעצבים ובכלי הדם המצויים בתוך השן, והדבר יאלץ אותנו לבצע בשן טיפול שורש.

שחזורים (סתימות)

שחזור השן (או "סתימה") הוא טיפול פשוט יחסית לתיקון הפגם שיצרה בשן מחלת העששת. במסגרת הטיפול, מסירים את הנגע העששתי, מנקים את השן ובונים מחדש את החלק החסר באמצעות חומרי שחזור מגוונים. כיום, אנו מקפידים על ביצוע שחזורים במראה אסתטי וטבעי, המתאימים לגוון השן, באמצעות חומרים מרוכבים מתקדמים ואיכותיים שאינם מכילים מתכות.

נוספת קריאה מהי סתימה לבנה?

 

טיפולי שורש

אם נגע עששתי לא מטופל בזמן, הוא ממשיך לגדול ולחדור פנימה אל מעמקי השן, וגורם נזק לעצבים ולכלי הדם המצויים במוך השן. כך, נגע שהיה יכול להיגמר בשחזור פשוט, מגיע לבסוף לדלקת המחייבת לבצע טיפול שורש.

במסגרת טיפול השורש, נבצע ניקוי יסודי של תעלות השורש ונסלק משם את הרקמה הדלקתית ואת הגורמים המזהמים. לבסוף, ננקה את השן מעששת ונשחזר אותה. במרבית המקרים, בעקבות טיפול השורש יהיה צורך לבצע בשן גם מבנה וכתר.

בכל מפגש ובכל בדיקה במרפאתנו, נדגיש בפניכם את החשיבות הרבה של המניעה והבדיקות התקופתיות, וזאת על-מנת שנוכל תמיד לטפל בבעיה בשלב המוקדם והפשוט שלה, ולא להגיע לטיפולים מורכבים כמו טיפול שורש.

עם זאת, כאשר טיפול השורש נדרש, איכות הטיפול עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנו מבצעים את הטיפול בעזרת מכשור מתקדם וטכנולוגיה חדשנית, המאפשרים ביצוע טיפולים מהירים יותר, יעילים יותר, אסתטיים יותר ותוך דגש על תהליך ריפוי מהיר ונעים יותר למטופל.

במקרים יותר קיצוניים שבהם השן לא נתנת לשחזור או תיקון, מתבצע שיקום הפה.

טיפולי שיננית

מי זקוק לטיפולי שיננית? תתפלאו – כל אחד!

השיננית מבצעת טיפולים מניעתיים המיועדים לילדים ולמבוגרים כאחד, והם חשובים ביותר. טיפול השיננית השגרתי כולל הסרה של האבנית המצטברת על השיניים ושל הרובד החיידקי. בנוסף, השיננית מזהה דלקות, נסיגת חניכיים או מחלות חניכיים, מדריכה לצחצוח נכון ויעיל ולשימוש בעזרי ניקוי מתאימים.

אנו ממליצים לבקר אצל שיננית אחת ל-3-6 חודשים, ובכך לשמור על חניכיים ושיניים בריאות ולהימנע מהצורך בטיפולים מורכבים.

רוצה לקבל מידע נוסף? קבע תור להתייעצות עם ד"ר אידלמן עוד היום!

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

03-631-0749

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס משמאל

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הטבה מיוחדת בשבילך

בדיקת ייעוץ ללא התחייבות והטבת קורונה מיוחדת – השאר פרטים ונשמח לחזור אליך בהקדם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.