איך מגיעים אלינו?

פתרונות למחוסרי עצם

כיצד נגרם מחסור בעצם ומה חשיבות העצם לעיגון השתלים?

לאחר עקירת שיניים או אובדן שיניים עקב מחלת חניכיים, עצם הלסת עלולה להיספג עם הזמן. בנוסף, העצם נספגת גם לאחר שנים רבות של שימוש בשניים תותבות נשלפות. כאשר מגיעים סוף-סוף להתקין בלסת שתלים דנטליים, לעתים התקנת שתלים רגילה לא מתאפשרת עקב ספיגה רבה של העצם. לכן, ראשית כל, אנו ממליצים לכל מטופל לבצע תהליך של שימור עצם מיד לאחר עקירת שיניים, מכיוון שמרבית ספיגת העצם מתרחשת במהלך חצי השנה הראשונה לאחר העקירה.

בנוסף, במרפאתנו מוצעים מספר פתרונות לטיפול בחוסר עצם ולביצוע השתלות שיניים גם במקרים מורכבים אלה.

כל מה שצריך לדעת על נסיגת חניכיים.

השתלת עצם – אוגמנטציה

השתלת העצם נועדה לבנייה מחדש של עצם הלסת, עיבוי הלסת והכנתה לקליטת שתלים דנטליים. ההשתלה מתבצעת תוך שימוש בתחליפים מלאכותיים או מן החי, המעודדים בנייה מחדש של העצם בצורה מיטבית. לעתים קרובות נבצע פעולה זו מיד לאחר עקירת השן, לצורך שימור העצם ומניעת ספיגתה. במקרים אחרים, נבצע את השתלת העצם תוך כדי התקנת השתלים הדנטליים.

כאשר עבר זמן רב מרגע אובדן השיניים ואיכות העצם ירודה מאוד, נבצע השתלת עצם זמן רב (3 עד 6 חודשים) לפני התקנת השתלים.

הרמת סינוס

חלל הסינוס נמצא בלסת העליונה, מעל שורשי השיניים האחוריות. תפקידם של הסינוסים אינו ברור עד הסוף, אך הם משחקים תפקיד בהגנה על הגוף מפני זיהומים וביצירת הד המשפיע על האופן בו נשמע קולנו.

כאשר נעקרת שן מן הלסת העליונה, חלל הסינוס פולש אל תוך העצם בה הייתה בעבר השן, ולכן אם עבר זמן רב מאז העקירה, במקרים רבים ניאלץ לבצע פעולה הנקראת "הרמת סינוס" או "הרמת רצפת הסינוס". משמעות הפעולה היא השתלת עצם באזור על-מנת להגביה חזרה את הסינוס ולאפשר להתקין במקום שתל דנטלי.

הפעולה המסורתית להרמת סינוס דורשת ניתוח זעיר, במהלכו פותחים "חלון" בעצם, מרימים את רירית הסינוס ומחדירים את העצם מתחתיה. זוהי פעולה ניתוחית מורכבת יחסית, המלווה בהחלמה ארוכה.

זירוז יצירת עצם חדשה בטכניקת PRF

מעבר להשתלת העצם כשלעצמה, ניתן לעודד את בניית העצם באזור ההשתלה באמצעות תוספת של חומר הקרוי PRF, ומיוצר מדגימת הדם של המטופל. במרפאתנו, נלקחת מהמטופל דגימת דם העוברת אל מכשור מיוחד (סרכזת – צנטריפוגה) המבודד את תאי הפיברין מטסיות הדם ויוצר ג'ל המוחזר אל אתר ההשתלה ובכך מעודד בניית עצם חדשה בתהליך מואץ. הדבר מאפשר צמיחת עצם טובה יותר, יעילה ומהירה יותר, תוך התערבות כירורגית מינימלית, לקבלת עצם מיטבית והשתלה מוצלחת.

שתלי אוכף מודפסים בהתאמה אישית

התמונה באדיבות חברת AB Dental

שתלי "אוכף" סובפריאוסטליים משמשים בעולם רפואת השיניים מזה עשרות שנים לשיקום הפה במצבים בהם חוסר העצם קיצוני ולא ניתן מסיבה זו או אחרת לבצע השתלת עצם. כיום, מבוצעים שתלים אלה מטיטניום, בהדפסה ובהתאמה אישית ללסת. טכנולוגיה פורצת דרך זו שפותחה על-ידי חברת AB Dental הישראלית, מאפשרת לייצר שתל דנטלי המותאם אישית ללסת המטופל.

שתלים זיגומטיים ופטריגואידיים

פתרון נוסף לחוסר עצם קיצוני המוצע למטופלי מרפאת השניים בתל אביב הם שתלים זיגומטיים ופטריגואידיים. שתלים אלה מאפשרים לעגן את השיניים החדשות גם כאשר לא ניתן למקם בלסת שתלים רגילים או קצרים, או לבצע השתלת עצם. במקרים אלה, אנו משתמשים בשתלים ארוכים ייחודיים של חברת Noris, המותקנים בעצם הלחי (זיגומה) או בעצם הכנפה (פטריגואיד).

אמנם מדובר בהליך ניתוחי מורכב יותר מהשתלה רגילה, אך הוא מאפשר להתקין שיקום קבוע במקרים רבים בהם הפתרון היחידי עד כה היה תותבת נשלפת. 

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

03-631-0749

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס משמאל

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הטבה מיוחדת בשבילך

בדיקת ייעוץ ללא התחייבות והטבת קורונה מיוחדת – השאר פרטים ונשמח לחזור אליך בהקדם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.