איך מגיעים אלינו?

רפואת שיניים בעידן הקורונה

מרפאת השיניים של ד"ר יצחק אידלמן נקטה מאז ומתמיד באמצעי זהירות מקיפים להגנה על מטופליה מפני זיהומים שונים. אמצעי הזהירות השגרתיים שלנו כללו סטריליזציה (עיקור) של כל מכשיר הנכנס לפה המטופל, עבודה עם כלים חד-פעמיים וחיטוי הכיסא והידיות בין מטופלים.

מרפאתנו ערוכה למתן טיפולי חירום, ונשמח גם לייעץ לך במידת הצורך מרחוק, כדי לחסוך ממך יציאה מיותרת מהבית וביקור מיותר במרפאת השיניים.

רפואת שיניים בעידן הקורונה

מהו וירוס הקורונה?

וירוס הקורונה הוא נגיף מוכר ונפוץ שתוקף בעלי חיים ובני אדם, ולרוב אינו מסוכן. עם זאת, לאחרונה עבר הנגיף מוטציה והפך לאלים.

בתחילת ההתפרצות, ארגון הבריאות העולמי כינה אותו "נגיף הקורונה החדש". אולם לאחר כמה ימים נזנח השם הזה, ובמקומו החלו להשתמש בשםCOVID-19  (קיצור של coronavirus disease 2019 ).

השם "קורונה" שמשמעותו בלטינית כתר או הילה, ניתן בשל המראה האופייני של הווירוס תחת מיקרוסקופ אלקטרוני, היוצר תמונה שמזכירה כתר, אך במבנה התלת-ממדי שלו הנגיף נראה כמו מוקש ימי.

בעקבות קצב ההדבקה המהיר והטווח הנרחב במיקום הגיאוגרפי של הנדבקים, בתאריך 11/3/2020 הכריז ארגון הבריאות העולמי על התפרצות הקורונה כפנדמיה (מגפה עולמית).

תסמיני המחלה

ברוב המקרים וירוס הקורונה יגרום לתסמינים קלים בדרכי הנשימה העליונות – שיעול, קוצר נשימה, צינון וחום. יתכנו גם כאבי שרירים, אך לעיתים עלולה להופיע דלקת ריאות ואי-ספיקה נשימתית, בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת או הסובלים ממחלות רקע.

אין עדיין תרופה או חיסון מאושרים ובדוקים לשימוש כנגד הנגיף.

כיצד נדבקים בקורונה?

ההעברה של הנגיף מאדם לאדם, מתבצעת בדומה להדבקות בשפעת: הנגיף מופרש מדרכי הנשימה של אדם חולה, בעיקר בעת עיטוש או שיעול, והטיפות הניתזות יכולות להישאף על ידי אנשים אחרים או לנחות על משטחים. אנשים אשר זמן קצר לאחר מכן ישאפו את הטיפות או יגעו במשטחים אלה – ובהמשך יגעו בפה, באף או בעיניים של עצמם, עלולים להידבק.

טרם הוברר עד כמה המחלה מדבקת, אך בשלב זה נראה כי רמת ההדבקה דומה לפחות לזו של נגיף השפעת. יש לציין שההדבקה היא בדרך כלל מחולים סימפטומטיים (חולים שיש להם סימפטומים של המחלה), אך קיימות ראיות להדבקה גם מחולים א־סימפטומטיים – חולים שנדבקו בנגיף, אך לא פיתחו את תסמיני המחלה.

בשל נוכחות הנגיף בדרכי הנשימה העליונות, טיפול באזור הפה של אנשים מדבקים עשוי להוביל להדבקה מוגברת. בעת טיפול שיניים, ובייחוד טיפול הכולל קידוח, טיפות הרוק מחלל הפה מתפזרות לכל עבר, והצוות הרפואי מפזר אותן על משטחי המרפאה השונים.

נגן וידאו

בסרטון הווידאו ניתן לראות מה היה קורה אם הרוק שלנו היה צבוע באדום.

התעוררתי בבוקר עם כאבים עזים בשן. מה לעשות? למי לפנות?

ניתן ליצור קשר עם רופא השיניים המטפל שלך. גם אנחנו נשמח לעזור ולייעץ במידת הצורך – צור איתנו קשר באמצעות הטלפון או בצ'אט. מרפאתנו ערוכה לקבל מטופלים במקרי חירום, תוך נקיטת כל אמצעי הזהירות הדרושים.

מה עושה אדם הנמצא בבידוד או חולה בקורונה כאשר מתעורר צורך דחוף בטיפול שיניים?

במידה ומטופל מוגדר כחשוד להדבקה ו/או חייב בבידוד בית, לא ניתן לטפל בו במרפאת שיניים רגילה. על-פי נהלי משרד הבריאות, על מטופל כזה לפנות לקבלת טיפול השיניים בבית חולים. יחד עם זאת, כדאי להתייעץ קודם עם רופא שיניים בדבר הצורך בטיפול – אולי ניתן למנוע את הכאב או להפחית אותו עד להחלמה מהנגיף. אנחנו נשמח לעזור.

מרפאת שיניים

אם בכל זאת צריך לטפל – האם המרפאה ממוגנת?

כן! המרפאה שלנו נוקטת במגוון אמצעי מיגון, על-מנת להבטיח את שלומך ובריאותך – אך גם את בריאותנו.

  • שטיפת הפה במי חמצן – על-מנת להקטין את העומס הנגיפי ברוק בזמן הטיפול.
  • שימוש בסכר גומי – כך שרק השן המטופלת חשופה, ויש חציצה בין דרכי הנשימה של המטופל לצוות המטפל.
  • שימוש במערכת טיהור אוויר.
  • ניקוי וחיטוי של חדר הטיפולים, הכיסא וכל משטחי העבודה.
  • עיקור המכשור הרפואי – אנו מעקרים כל כלי וכל מכשיר שנכנס לפה המטופל.
  • החלפת כפפות ומסיכה בין מטופל למטופל.
  • ניקיון שטחים ציבוריים ברחבי המרפאה – אנו מנקים ומחטאים את כל השטחים בהם מבקרים מטופלים, ואף את הידיות והמתגים השונים בהם אתם עשויים לגעת.

אז אם יש לכם שאלה, אתם סובלים מכאבים או רק רוצים להתייעץ – אנחנו כאן בשבילכם, במרפאת השיניים של ד"ר אידלמן בתל-אביב. פנו אלינו באמצעות טופס ההודעות, בצ'אט (כפתור מימין למטה) או בטלפון ונשמח לסייע לכם!

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

03-631-0749

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס משמאל

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הטבה מיוחדת בשבילך

בדיקת ייעוץ ללא התחייבות והטבת קורונה מיוחדת – השאר פרטים ונשמח לחזור אליך בהקדם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.