איך מגיעים אלינו?

השתלה דנטלית מונחית מחשב

השתלה דנטלית מונחית מחשב- העתיד כבר כאן

בעזרת טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית, ניתן לתכנן את תהליך ההשתלה הדנטלית באמצעות מחשב, באופן מדויק ביותר.

התכנון, המתבסס על נתוני צילום הסי.טי הדיגיטלי, כולל תכנית תלת-ממדית מפורטת עם מיקומם האופטימלי והמדויק של השתלים לשם קבלת תוצאה מוצלחת ביותר.

המטופל זוכה בשיטה זו לתהליך קצר ומדויק, להתערבות כירורגית מינימלית, לתוצאה אסתטית מרשימה ולחזרה מהירה אל שגרת חייו, כמעט ללא נפיחות וללא כאבים.

מהי השתלה דנטלית?

במהלך העשורים האחרונים, הפכו השתלות דנטליות לטיפול הבחירה בחסר חלקי או מלא של שיניים. קיים תיעוד של הישרדות קלינית מרשימה של השתלים וכן שביעות רצון גבוהה של המטופלים. 

אך יחד עם זאת ישנם לא מעט מקרים עם סיבוכים או עם כישלונות של השתלות דנטליות הכוללות בין היתר: ספיגות עצם, התפתחות של דלקת, שבר של השתלים או המבנים בגלל שיקום לקוי.

בהשתלה דנטלית רגילה, הרופא ממקם את השתל באזור בו יש עצם בלסת ללא התייחסות לשיקום הסופי או לשיקול האסתטי. בנוסף, ההשתלה מבוצעת ״ביד חופשית״ של הרופא, ללא תכנון מוקדם או התייחסות לאיכות העצם או לסוג העצם. כך שבמקרים רבים אין דיוק בהחדרת השתלים וניצול עצם בצורה מקסימלית. 

כחלק מהמגמה לשאוף לרפואת שיניים לא פולשנית, פותחה הטכנולוגיה של השתלה דנטלית מונחית מחשב, המאפשרת לבצע השתלות דנטליות בצורה מדויקת יותר ועקבית, ולהביא את המטופל לשביעות רצון מקסימלית ללא פשרות הן בפן האסתטי והן בפן הפונקציונאלי.

מהי השתלה דנטלית מונחית מחשב?

בתהליך השתלה מונחית מחשב, רופא השיניים מבצע מראש תכנון מדויק של המיקום התלת-ממדי של השתל בלסת. התכנון, המתבסס על נתוני צילום הסי.טי הדיגיטלי, כולל תכנית תלת-ממדית מפורטת עם מיקומם האופטימלי והמדויק של השתלים לשם קבלת התוצאה האידאלית.

בהתאם לתכנון זה, נוצר סד כירורגי המותאם ללסת המטופל, ודרכו מוחדרים השתלים ללסת בכיוון ובעומק הנכון, תוך מניעת טעויות או תזוזות אפשריות ותוך הקפדה על הזוויות שנקבעו מראש. הדבר מאפשר לבצע השתלות שיניים בהתאם לתכנון קפדני, להשתיל את השתל בזווית הנכונה ולהימנע מקרבה מסוכנת למבנים אנטומיים סמוכים.

המטופל זוכה בשיטה זו לתהליך קצר ומדויק, להתערבות כירורגית מינימלית, לתוצאה אסתטית מרשימה ולחזרה מהירה אל שגרת חייו, כמעט ללא נפיחות וללא כאבים.

השתלה דנטלית מונחית מחשב

תהליך הטיפול

המטופל נשלח לביצוע סי.טי , אותו ממירים למצגת בתלת-ממד שבאמצעותה יכול הרופא לזהות בצורה מדויקת מבנים אנטומיים שחשוב לדעת עליהם לפני הפעולה. כך יוכל הרופא ללמוד את מתאר העצם, ולקבוע במדויק את המקום הנכון של השתלים והכתרים שיושמו שם בעתיד. לאחר מכן יתבצע ייצור של המדריך הכירורגי אשר קיימים בו שרוולי הנחיה. שרוולים אלה מנחים את הרופא אל מיקומו המדויק של השתל, כולל הכיוון והעומק המדויק בהם הוא צריך להתמקם. הודות למדריך הכירורגי ניתן לבצע כירורגיה זעירה ולא פולשנית, כלומר ללא צורך בהרמת מתלה, ועדיין להגיע לדיוק מירבי ולחסוך זמן ניתוחי רב.

ביום הטיפול מתקין הרופא בפיו של המטופל את המדריך הכירורגי, כך כל תהליך התכנון, שהוא אחד התהליכים החשובים בביצוע השתלה, בא לידי ביצוע מדויק.

יתרונות השתלה דנטלית מונחית מחשב

דיוק

שימוש בשיטה זו מאפשר לרופא לדייק מאוד בביצוע, וחוסך מהמטופל אי נוחות רבה. מיקום השתל בתוך הלסת יהיה מדויק, ועל-ידי כך יתאפשרו גם תפקוד, דיבור ואסתטיקה משופרים ופחות סיבוכים בעתיד.

בטיחות

הפעולה מעניקה למטפל ולמטופל הרבה יותר ביטחון לאורך כל הדרך, מה שמאפשר למטופל חוויה נעימה יותר עם פחות חששות.

טיפול קצר ופשוט יותר

מכיוון שהתוכנה מאפשרת לרופא לדעת בדיוק מהו המיקום הנכון של השתל, הרי שאין צורך בחשיפה גדולה מדיי של כל האזור בו אמורה להתבצע השתלה.

זמן החלמה מהיר יותר

מכיוון שאין צורך בהרמת מתלה, אין צורך בהרבה חתכים ותפרים. לכן, זמן ההחלמה הוא הרבה יותר מהיר ביחס לטיפולים המתבצעים ללא הנחייה ממוחשבת ויש פחות כאבים לאחר הטיפול.

כתרים זמניים במעמד ההשתלה- במקרים מסוימים ניתן להעביר מראש את ההדמיה הממוחשבת אל המעבדה, וזו תייצר שיקום-מעבר להעמסה מיידית על גבי השתלים, כך שהמטופל יוכל לצאת עם פתרון אסתטי כבר ביום ההשתלה.

שיקום הפה-גשר על שתלים

למי מתאימה השיטה?

בגלל יתרונותיה המובהקים, השתלה מונחית מחשב מומלצת לשימוש בכל מטופל, אך חשובה במיוחד במקרים הבאים:

לצוות המרפאה, בראשות ד”ר יצחק אידלמן, ניסיון רב-שנים ומוניטין מוכח בתחום כירורגיית הפה, השתלות השיניים ושיקום הפה.

התקשרו אלינו עכשיו לפגישת ייעוץ חינם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

03-631-0749

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס משמאל

לפרטים נוספים וקביעת תור להתייעצות ללא כל התחייבות, אנא מלאו את הטופס

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

הטבה מיוחדת בשבילך

בדיקת ייעוץ ללא התחייבות והטבת קורונה מיוחדת – השאר פרטים ונשמח לחזור אליך בהקדם.

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.